RZS

objawy

Oznaki i objawy rzs mogą obejmować: ciepłe, opuchnięte stawy; Poranna sztywność, które mogą trwać przez wiele godzin; Firma guzki z tkanki pod skórą na ramionach (guzki reumatoidalne); Zmęczenie, gorączka i utrata wagi. Wczesne rzs ma tendencję do wpływu na mniejsze stawy pierwsze - w szczególności stawy mocujące palce rąk i palce stóp. W miarę postępu choroby, objawy często rozprzestrzeniają się do kolan, kostek, bioder i ramion. W większości przypadków, objawy występują w tych samych stawach po obydwu stronach ciała. Jeśli chodzi o rzs objawy mogą się różnić nasileniem i mogą nawet przychodzić i mijać. Okresy zwiększonej aktywności choroby, zwane flary, na zmianę z okresami względnej remisji - gdy obrzęk i ból znikną lub znikają. W miarę upływu czasu, reumatoidalne zapalenie stawów może prowadzić do odkształcania się i przesuwają się na miejscu.

Kiedy do lekarza

Umówić się z lekarzem, jeśli masz uporczywy dyskomfort i obrzęk stawów. Stopień, w jakim rzs dotyka codziennych czynności zależy częściowo od tego, jak dobrze radzą sobie z chorobą. Porozmawiać z lekarzem lub pielęgniarką o strategiach radzenia sobie.

Z czasem przekonasz się, jakie strategie dla Ciebie najlepszy. W międzyczasie, spróbuj: Przejmij kontrolę. Z lekarzem, przygotować plan zarządzania swoją zapalenie stawów. To pomoże ci czuć się odpowiedzialny za choroby; Znać swoje granice. Odpoczywać, gdy jesteś zmęczony. Reumatoidalne zapalenie stawów może powodować skłonność do zmęczenia i osłabienia mięśni. Reszta albo krótka drzemka, że nie koliduje z nocnego snu może pomóc; Nawiąż kontakt z innymi. Utrzymać rodzinę świadomość, jak się czujesz. Mogą się martwić o ciebie, ale może nie czuć się komfortowo prosząc o swoim bólu. Znajdź członka rodziny lub przyjaciela można porozmawiać, gdy czujesz się szczególnie przytłoczeni. Połączyć również z innymi ludźmi, którzy mają reumatoidalne zapalenie stawów - czy to poprzez grupy wsparcia w swoim środowisku lub w Internecie; Poświęć trochę czasu dla siebie. Łatwo jest zajęty i nie ma czasu dla siebie. Znaleźć czas na to, co lubisz, czy nadszedł czas, aby pisać w dzienniku, pójść na spacer lub słuchać muzyki. Wykorzystaj ten czas na stres i zastanowienia się nad swoimi uczuciami. 

«1 ... 456 7 8»