Dieta kopenhaska

Negatywne skutki diety kopenhaskiej

Dieta kopenhaska jest bez wątpienie jedną z najbardziej restrykcyjnych i najtrudniejszych diet odchudzających. Ilość kalorii, jaką w czasie jej stosowania będziemy dostarczać do organizmu, z pewnością nie będzie w stanie zapewnić nam energii do normalnego funkcjonowania. To właśnie ten niedobór energetyczny jest przyczyną tak spektakularnych i szybkich efektów, jakie uzyskuje się stosując dietę kopenhaską. Dlatego można oczekiwać także wielu "skutków niepożądanych" stosowania diety kopenhaskiej, które mogą wystąpić w trakcie trzynastodniowego okresu jak i po jego zakończeniu. Osłabienie, przemęczenie, ogólna utrata sił, osłabienie koncentracji: występuje u zdecydowanej większości osób stosujących dietę kopenhaską. Prawdopodobnie odczujecie je już w pierwszym dniu i ciągnąć się będzie aż do dnia trzynastego. Jest skutkiem nagłego obniżenia ilości dostarczanego pokarmu przy zachowaniu dotychczasowego wydatku energetycznego organizmu. W skrajnych przypadkach dieta kopenhaska może nawet prowadzić do omdleń. Osłabienie to problem, który występuje przy okazji stosowania właściwe każdej diety odchudzającej i trudno wyeliminować je całkowicie. Można mu jednak przeciwdziałać stosując, w miarę możliwości, następujące sposoby: nie ćwiczyć, nie gimnastykować się. W przypadku diety kopenhaskiej nie są zalecane żadne ćwiczenia fizyczne. Dieta kopenhaska dostarcza zbyt mało kalorii, żeby umożliwić organizmowi prawidłową regenerację.

Należy również zaopatrzyć się w preparat multiwitaminowy i przyjmować go zgodnie z zaleceniem na ulotce także po skończeniu diety. Ważny jest także sen i nie odmawianie sobie drzemki w ciągu dnia; rozdrażnienie, podenerwowanie to kolejny, bardzo częsty problem osób stosujących dietę kopenhaską. Wynika on z niższego, niż zazwyczaj, poziomu cukru we krwi, który utrzymuje się przez cały czas jej stosowania. Podczas diety kopenhaskiej nie bez znaczenia jest też głód odczuwalny pomiędzy posiłkami. Problem ten jest o tyle istotny, że doskwiera zarówno osobie na diecie kopenhaskiej jak i jej otoczeniu, co może prowadzić do pogorszenia się relacji z bliskimi. Żeby minimalizować skutki drażliwości trzeba uprzedzić najbliższych o diecie i postarać się wytłumaczyć powód swojego przyszłego "złego humoru". Należy wiedzieć, że większość rzeczy, które będą irytować podczas diety kopenhaskiej, w normalnej sytuacji pozostałyby niezauważone. Rozdrażnienie wynika z niskiego poziomu cukru we krwi i to wszystko. Problemy z cerą, paznokciami i włosami, dobrze jest przyjmować preparat witaminowy lub polepszający stan skóry, włosów i paznokci, gdyż dieta kopenhaska będzie pogarszać ich stan. Szybkie przybieranie na wadze po zakończeniu diety kopenhaskiej czyli tzw. efekt jojo. Problem znany wszystkim, którzy chociaż raz się odchudzali. Występuje po zakończeniu diety kopenhaskiej i powrocie do "normalnego" stylu życia. Polega na gwałtownym przybieraniu na wadze, często nawet z nawiązką w porównaniu do stanu poprzedzającego odchudzanie. Można sobie z nim poradzić poprzez stopniowe zwiększanie ilości kalorii w ciągu dnia po ukończeniu diety kopenhaskiej lub stosowanie jeszcze przez jakiś czas diety low carb. Dieta kopenhaska nie jest dietą zdrową. Należy do diet ekstremalnych tzw. diet ostatniej szansy. Można dzięki niej zrzucić szybko zbędne kilogramy, ale poza tym nie wpłynie ona pozytywnie na nasze zdrowie. Przed jej rozpoczęciem należy się zastanowić, czy aby na pewno nie lepiej wybrać innej, zdrowszej drogi do szczupłej sylwetki. Należy pamiętać, że jeśli negatywne objawy nie ustąpią w kilka tygodni po zakończeniu diety kopenhaskiej lub będą się pogłębiać konieczna jest wizyta u lekarza.

«123 4 567 ... 11»