Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska nie zmniejsza objętości żołądka, poszczególne jadłospisy temu przeczą, wypicie podczas posiłku 3 szklanek jogurtu to nic innego jak zjedzenie dwóch talerzy zupy, albo kotleta schabowego z ziemniakami i kapustą.

Dieta kopenhaska nie dostarcza 800 kcal, jest ona dietą źle zbilansowaną pod względem kaloryczności i wartości odżywczych, siódmego dnia zjada się nie więcej niż 300 kcal, podczas gdy w pozostałe dni 400-1000 kcal, taka ilość kalorii nie ma żadnego fizjologicznego uzasadnienia.

Dieta kopenhaska nie przyśpiesza metabolizm, diety niskokaloryczne spowalniają metabolizm, aby więc odchudzać się zdrowo, musisz dostarczyć organizmowi wystarczającą ilość kalorii, ich niedobór może „wyłączyć" tarczycę, a to z kolei powoduje spowolnienie przemiany materii.

Dieta kopenhaska nie odzwyczaja od pojadania i słodyczy, poranna kawa z cukrem powoduje wzrost poziomu cukru we krwi, który pociąga za sobą wzrost wydzielania insuliny i szybki atak głodu, większe łaknienie na diecie kopenhaskiej to również efekt cukrów pochodzących z owoców i wypijanego jogurtu.

Dieta kopenhaska zmniejsza apetyt, odpowiedzialne za zmniejszenie łaknienia jest zjawisko ketozy, które towarzyszy diecie, występuje ono, gdy dostarczasz organizmowi zbyt mało węglowodanów, wtedy organizm czerpie energię z tłuszczu: tego, który jesz i tego z tkanki tłuszczowej.

Dieta kopenhaska nie jest dla każdego, osłabienie w czwartym - piątym dniu stosowania diety, zasłabnięcia, trudności w koncentracji to norma, do tego często dochodzi zapalenie śluzówki żołądka wywołane piciem mocnej kawy na czczo, oprócz nastolatek, kobiet w ciąży i karmiących, diety tej nie mogą stosować wrzodowcy i osoby z chorymi nerkami.

Przed rozpoczęciem diety kopenhaskiej należy wiedzieć, że nie jest ona dla każdego, w pierwszej kolejności trzeba zastanowić się jak wielu zbędnych kilogramów chcemy się pozbyć, a następnie odnieść to do możliwych (realnych) wyników, jakie dieta trzynastodniowa może nam przynieść.

Nad zastosowaniem diety kopenhaskiej powinni się zastanowić wszyscy ci, którzy wykonują ciężką pracę fizyczną (o ile na czas jej trwania nie wezmą urlopu), a także sportowcy, wszystko to wynika z faktu, że ilość pożywienia dostarczona do organizmu w trakcie stosowania diety kopenhaskiej, z pewnością nie pokryje zapotrzebowania energetycznego takich osób.

Dieta kopenhaska polega na stosowaniu, przez 13 dni, ustalonego z góry menu, zastosowanie tej diety ma spowodować pobudzenie przemiany materii i uregulowanie metabolizmu.

«1 ... 8910 11