Dieta kopenhaska

Dieta to sposób odżywiania, w domyśle ma charakter zaplanowany, polega na świadomym dostarczaniu podstawowych zapotrzebowań kalorycznych. Dieta zbilansowana zawiera odpowiednie ilości i rodzaj białka, zdrowych tłuszczy oraz odpowiednich węglowodanów, nie można także zapomnieć o witaminach i minerałach. Dieta to także zdrowy tryb odżywiania.

Dieta kopenhaska zwana też trzynastodniową lub szwedzką jest dietą niskowęglowodanową i niskokaloryczną. Podobnie jak w przypadku każdej innej diety, tak i w przypadku diety kopenhaskiej efekty odchudzania bywają różne, gdyż uzależnione są od bardzo wielu czynników. Zgodnie z założeniami twórców dieta kopenhaska pozwala na zrzucenie od 8 do nawet 20 kilogramów. Osoby, którym udało się zrzucić tak wiele jest bardzo mało, jednak mimo wszystko dieta cieszy się dużym zainteresowaniem, gdyż pozwala na zrzucenie w krótkim czasie przynajmniej kilku kilogramów.

Aby efekty diety kopenhaskiej były jak najlepsze należy dokładnie stosować się do wszystkich zasad i nie próbować ich udoskonalać czy też łamać. Najbardziej istotnym elementem diety kopenhaskiej jest niewątpliwie trzynastodniowe menu, które dokładnie rozpisano na trzy posiłki dziennie. By efekty naszych wyrzeczeń były jak najlepsze warto stosować dokładnie te produkty, jakie zawarto w menu diety kopenhaskiej. Ważne jest na przykład, by kawa, która znajduje się w menu była wysokogatunkowa, bogata w składniki odżywcze, które dostarcza nam odpowiedniej energii na kilka następnych godzin. Istotnym elementem diety kopenhaskiej jest również woda, a dokładniej rzecz ujmując mineralna woda niegazowana, której każdego dnia powinno się pić dwa litry. W tym przypadków również warto zatroszczyć się o to, by woda była bogata w magnez i inne składniki, które pomogą nam osiągnąć upragniony efekt, gdyż organizm, który „katuje się” wyrzeczeniami w postaci niewielkich posiłków może mieć niedobory ważnych minerałów, które należy starać się uzupełniać. Woda może zostać zastąpiona ewentualnie zieloną herbatą. Podobnie jest w przypadku wszystkich innych składników, które nie znalazły się w diecie kopenhaskiej przypadkowo. Poza samymi składnikami istotne jest również to, by spożywać je o określonych i stałych porach.

1 234 ... 11»