Ciśnienie krwi

radzenie sobie z wysokim ciśnieniem krwi

Ciśnienie krwi 120/80 mmHg lub mniej to ciśnienie optymalne lub zdrowe, wartości powyżej 140/90 uznawane są za ciśnienie wysokie, natomiast wszelkie wartości pomiędzy podanymi tutaj, to ciśnienie podwyższone. Choć bardzo niskie ciśnienie również nie wpływa korzystnie, niższe ciśnienie jest lepsze dla serca niż wysokie. Ciśnienie krwi uzależnione jest od wielu czynników, łącznie z wiekiem i historią chorób w rodzinie, proste zmiany w zakresie diety i stylu życia mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi lub obniżeniu go do zdrowszego poziomu. Często trudno stwierdzić, czy masz wysokie ciśnienie krwi, ponieważ objawy występują niezwykle rzadko. Dlatego tak istotne jest odbywanie regularnych wizyt u lekarza, pielęgniarki czy farmaceuty, a jeżeli niepokoisz się wysokim ciśnieniem, zawsze najpierw powinieneś porozmawiać ze swoim lekarzem.

Proste zmiany, które pomagają poradzić sobie z wysokim ciśnieniem: zmniejszenie ilości spożywanej soli – należy unikać przekąsek takich jak ser żółty, chipsy czy orzeszki solone, ograniczenie soli dodawanej do posiłków, zamiana zwykłej soli na sól niskosodową; należy dużo się śmiać, ponieważ śmiech korzystnie wpływa na ciśnienie krwi; spożywaj potas - minerał, którego źródłem są świeże owoce i warzywa, nabiał i ryby - pomaga organizmowi pozbywać się nadmiernych ilości soli; ciśnienie krwi można obniżać poprzez unikanie stresu; ćwiczenia to doskonała okazja do poprawienia kondycji, dzięki czemu ciśnienie krwi zostaje w normie; zrzucenie nadwagi – nadwaga podwyższa ciśnienie krwi, dlatego jej wyeliminowanie może mieć zbawienny wpływ; alkohol z umiarem – nadmierne ilości alkoholu mają niekorzystny wpływ na ciśnienie krwi; spożywaj owoce i warzywa - jedzenie pięciu porcji owoców i warzyw dziennie może pomóc w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi, ponieważ produkty te są naturalnym źródłem potasu. Jedz banany, suszone owoce, melony, awokado, kabaczki, dynię, pomarańcze i pij sok pomidorowy; pozwól sobie na odpoczynek - codzienny stres i niepokój może przyczynić się do wzrostu ciśnienia, a zatem należy wypracować mechanizmy, które pomogą poradzić sobie z nimi, jednym z nich jest energiczny spacer, podczas którego wytwarzane są endorfiny; zmiana diety także może mieć wpływ na ciśnienie krwi, dlatego zdrowa i przemyślana diety może być zbawienna.

«1 ... 567 8